Akademia Kettlebells Warszawa

O nas

Akademia Kettlebells Warszawa to pozytywne miejsce stworzone przez ludzi z wizją i pasją w samym centrum Warszawy. Nasza kadra to instruktorzy i asystenci systemu Strong First, którzy swoją wiedzę i doświadczenie zdobywają na specjalistycznych kursach. W Akademii prowadzone są treningi z odważnikami kulowymi (kettlebells) oraz treningi z elementami Ground Force Method. 

Prowadzimy treningi w małych grupach do 10 osób oraz treningi indywidualne. Cyklicznie organizujemy szkolenia z podstaw pracy z kettlebells, seminaria z zakresu Ground Force Method, mobility i zaawansowanych technik treningu z odważnikami. 

O kettlebells

Historia

Odważniki kulowe znane są na świecie od ponad 300 lat. Trenowali nimi zapaśnicy, kulturyści i siłacze ubiegłego wieku. Rozwijały ich siłę, moc i dynamikę. Gwarantowały wszechstronny rozwój bez potrzeby korzystania z niezliczonej ilości narzędzi. Ludzie budowali siłę i pozbywali się zbędnych kilogramów na długo przed wynalezieniem współczesnych zajęć fitness. Na naszych zajęciach masz wyjątkową okazję zapoznać się z oryginalną metodyką opracowaną przez Pavla Tsatsoulina - osobę której zawdzięczamy renesans kettlebells w Europie Zachodniej i Stanach Zjednoczonych.

Możesz być zawodnikiem sportów walki, ciężarowcem, piłkarzem, tancerzem, trójboistą. Możesz na co dzień zabieganym pracownikiem biurowym. Niezależnie od tego jesteś w stanie odnieść korzyści z treningu z kettlebells.

Strong First to szkoła siły. Stawiamy na budowanie niezbędnych fundamentów siłowych, które zawodnikom innym dyscyplin przyniosą lepszy i szybszy progres, a pozostałym pozwolą cieszyć się lepszym i zdrowszym życiem.

Dlaczego kettlebells?

  • Zapewniają kompleksowy trening całego ciała
  • Wzmacniają mięśnie brzucha i pośladków dzięki czemu odciążają kręgosłup
  • Praca z kettlebells to trening funkcjonalny - uczymy wzorców ruchowych potrzebnych w codziennym życiu - siadania, podnoszenia, wyciskania, noszenia
  • Nie potrzebujesz specjalistycznego sprzętu. Wystarczy kawałek podłogi i jeden lub dwa odważniki, które zapewniamy na treningach
  • Zauważalny progres siłowy
  • Pracujesz na ćwiczeniach wielostawowych, nie ma izolowanych ruchów
  • Budujesz siłę na nisko powtórzeniowych ćwiczeniach z dużym ciężarem i wytrzymałość w zakresie technik balistycznych
  • Nauka prawidłowego oddechu podczas treningów siłowych

Emil Stanisławski

Emil Stanisławski - jeden z założycieli portalu veganworkout.org.pl. Instruktor Strong First Kettlebell - największej na świecie organizacji promującej trening siłowy z odważnikami metodą Pavla Tsatsoulina.

Na co dzień, od ponad siedmiu lat trenuje capoeirę w polskiej sekcji Fundacao International Capoeira Artes das Gerais. Współorganizował sekcję gimnastyki na warszawskim AWF, współpracując z inicjatywą gminastycy.pl. Brał udział w kilkunastu szkoleniach z zakresu gimnastyki sportowej w Trójmieście, Bydgoszczy, Łodzi i Warszawie. 

Od dwóch lat jest również instruktorem Ground Force Method (GFM) - systemu reedukacji ruchowej opracowanej przez Mastera Strong First - Petera Lakatosa. Elementy GFM stosuje na wszystkich treningach kettlebells w ramach ćwiczeń rozgrzewkowych. 

Poza szkoleniami z zakresu Kettlebells Hardstyle, ma również doświadczenie w pracy z odważnikami w ramach Girevoy Sport - sportowej odmiany treningu z kettlebells. 

Najważniejszą zasadą pracy ze studentami jest dla niego bezpieczeństwo, indywidualne podejście do uczestników zajęć i zauważalny progres siłowy. 

Wśród jego wychowanków znajdują się nowi instruktorzy Strong First i członkowie elitarnej grupy Top Team Kettlebell Polska. 

Możesz być zawodnikiem sportów walki, ciężarowcem, piłkarzem, tancerzem, trójboistą. Możesz na co dzień zabieganym pracownikiem biurowym. Niezależnie od tego jesteś w stanie odnieść korzyści z treningu z kettlebells.

Strong First to szkoła siły. Stawiamy na budowanie niezbędnych fundamentów siłowych, które zawodnikom innym dyscyplin przyniosą lepszy i szybszy progres, a pozostałym pozwolą cieszyć się lepszym i zdrowszym życiem.

Z powrotem

Marek Wierzbicki

Marek Wierzbicki - instruktor Strong First Girya, jedynego i oficjalnego przedstawiciela Pavla Tsatsuline'a oraz jego metody treningowej z odważnikami w Polsce.

Swoje umiejętności trenerskie rozwijał uczestnicząc w wielu szkoleniach m.in. z zakresu treningu siłowego, treningu funkcjonalnego, treningu medycznego, mobility oraz treningu z obciążeniem własnego ciała (bodyweight) organizowanych głównie przez doświadczonych trenerów Strong First.

Na co dzień doktorant Wydziału Orientalistycznego Uniwersytetu Warszawskiego, entuzjasta sztuk walki oraz weganin od ponad 8 lat.

Treningiem z kettlebells zafascynowany dzięki Emilowi Stanisławskiemu, który nauczał i uczy do dziś, jak w prosty i bezpieczny sposób pokonywać słabości ciała i umysłu.

Z powrotem

Paulina Holtz

Paulina Holtz - od maja 2016r. instruktorka treningu siłowego z odważnikami kettelbells metodą StrongFirst hardstyle.

Pasjonatka jogi, biegania i jazdy na wrotkach. Certyfikowana instruktorka treningu bezpiecznego dla kobiet- Pelvic floor Safe. Jako druga kobieta w Warszawie a 14 w Polsce, pod opieką Emila Stanisławskiego, dołączyła do elitarnej grupy CKB Top Team. Współautorka książki "Po pierwsze joga".

Z pasją uczestniczy w kolejnych szkoleniach dotyczących fizjologii ruchu i psychologii sportu. Ma za sobą seminaria z zakresu mobilności i zaawansowanych technik treningu siłowego, odżywiania, automasażu, mechanizmów powstawania bólu.

Weganka. Z zawodu aktorka. 

Z powrotem

Beata Polewacz

Beata Polewacz

Beata Polewacz - asystent Strong First Kettlebell, oficjalnego przedstawiciela Pavla Tsatsouline'a w Polsce, metodą StrongFirst Hardstyle.

Entuzjastka sportów siłowych, treningu z masą własnego ciała, miejskiej jazdy na na fix'ie, wielbicielka górskich podjazdów oraz snowboardowych zjazdów.

Pod skrzydłami Marka Wierzbickiego, jako 15 kobieta w Polsce dołączyła do elitarnej grupy CKB Top Team.

Swoją wiedzę pogłębia biorąc udział w szkoleniach związanych z kettlebells, treningiem siłowym, metodami programowania siłowego oraz mobility.

Trening z odważnikami kulowymi to dla niej sposób na sprawne i silne ciało, wytrzymałość oraz doskonały sposób na walkę z własnymi słabościami.

Z powrotem

Paulina Olszewska

Paulina Olszewska asystent Strong First Kettlebell, oficjalnego przedstawiciela Pavla Tsatsouline'a w Polsce, metodą StrongFirst Hardstyle.

Absolwentka poznańskiego AWF związana ze sportem od zawsze.  Jako kilkuletnia dziewczynka zaczynała od gry na osiedlowym boisku by później spełniać swe marzenia trenując i  grając wyczynowo  w piłkę nożną. 

Pełna determinacji i konsekwencji wyznacza i realizuje nowe cele. W treningu siłowym odnalazła pokorę i samodyscyplinę. 

Swoje umiejętności rozwija biorąc udział w szkoleniach. Doświadczeniem oraz pasją dzieli się ze swoimi podopiecznymi, zwracając uwagę jak mądrze i bezpiecznie trenować z odważnikami kulowymi.

Z powrotem

Top Team

CKB TOP TEAM to elitarna grupa ludzi, którzy zmierzyli się z ciężarem odpowiednim do masy swojego ciała i pozytywnie zaliczyli co najmniej 3 z wymienionych niżej ćwiczeń. 

Mężczyźni:

  • SSST Snatch Test – 200 powtórzeń/ 24kg / 10minut (obowiązkowy)
  • Turkish Get Up (TGU) – 1 powtórzenie/ 1/2 wagi ciała
  • Pistol – 1 powtórzenie / 1/2 wagi ciała
  • Pull Up – 1 powtórzenie/ 1/2 wagi ciała
  • Military Press – 1 powtórzenie / 1/2 wagi ciała

Ćwiczenia dla kobiet są takie same – z tą różnicą że: SSST – wykonywany jest z kettlem 16kg, a pozostałe ćwiczenia z 1/3 wagi ciała.

W Akademii już sześć osób osiągnęło poziom TOP-TEAM, w tym 1 osoba z kompletem 5 gwiazdek na koszulce (wykonane wszystkie 5 ćwiczeń):

Katarzyna Przeździecka ****

Kiedy w kwietniu 2015 roku rozpoczęłam treningi w Akademia Kettlebells Warszawa , wyzwaniem było dla mnie tureckie wstawanie z 8 kilogramowym odważnikiem. 

Od dwóch lat dość intensywnie biegałam i szukałam dla siebie treningu uzupełniającego. Siłownię skreśliłam od razu, zastanawiałam się chwilę nad crossfitem i w końcu za sprawą bloga PowerWorkout Centrum Treningu Domowego Angeliki Przybyłek, wylądowałam na sali gdzie jedynym sprzętem treningowym były żelazne kulki z uchwytem.

Minęło 11 miesięcy a ja rozpoczęłam trening przygotowujący do testu CKB Top Team.

Kettle z dyscypliny uzupełniającej stały się czymś więcej i dawały coraz więcej frajdy. Mam ogromne szczęście, że trafiłam na fantastycznego trenera Emil Stanisławski, który wierzy w każdego kogo trenuje, każdego wspiera i motywuje. Emil – jesteś najlepszy! ;)

Bardzo się cieszę, że czerwona koszulka trafiła do naszej Akademii. Oby było ich u nas jak najwięcej! I cieszę się z tego, że udowodniłam sobie (i nie tylko sobie), że biegacze mogą całkiem nieźle radzić sobie z ciężarami ;).

Z powrotem

Paulina Holtz ***

Niewiele ponad 2 lata temu kettle kojarzyły mi się tylko z mięśniami Kegla (swoją drogą, czy Wasi znajomi jak próbują być cholernie zabawni też łączą te dwa wyrazy ?!) a równo 2 lata temu pierwszy raz zacisnęłam palce na rączce 8ki…Rany, ależ była ciężka! Dziś, jako instruktorka SFG1 zakładam czerwoną koszulkę.

Bo to nie jest tak, że kobieta-matka nie ma czasu na własne pasje.

Bo to nie jest tak, że wyzwania są tylko dla młodych (no młodszych w każdym razie).

Nie jest też tak, że na diecie vegańskiej nie da się zrobić siły…

A na koniec – nie jest tak, że silna kobieta wygląda jak facet.

 

Siła jest w głowie. Siła jest w nas. Konsekwencja, pasja, cel.

Niemożliwy do osiągnięcia bez ludzi, którzy wyznaczają kierunek, podtrzymują gdy wątpisz, podnoszą gdy upadłeś. A przede wszystkim cieszą się Twoim sukcesem i wierzą w kolejne. Dziękuję Ci Emil, za wszystko. Sebastianie- od Ciebie się zaczęło, bez Ciebie nie byłoby nic. Dziękuję mojej cudnej kettlowej rodzinie w Akademii Kettlebell Warszawa i wszystkim wspaniałym przyjaciołom i instruktorom z całej Polski, którzy rozniecali moje ambicje i dodawali wiary w siebie! Mam nadzieję, że wiecie, że w każdej chwili jestem gotowa z radością spłacić ten dług i to z nawiązką! Dziękuję moim niekettlowym przyjaciołom i rodzinie, którzy nic nie kumali ale dawali mi się wygadać i nawet udawali zainteresowanie.

Dzięki córeczki, że jak mama po SSST syczy – nie mów teraz do mnie! to spokojnie czekacie i dopiero za pół godziny idziemy razem pojeździć na wrotkach.

StrongFirst dało mi siłę.

Bieganie nauczyło mnie pokory.

Joga pozwala mi wszystko robić lepiej.

A aktorką zostałam przez przypadek.

SIŁA!

Z powrotem

Beata Polewacz ***

Top Team to pikuś. Nieprawda! Niech Was nie zmyli to, że z końcem 2015 roku zaczęłam treningi z odważnikami kettlebells i w niecały rok osiągnęłam wyniki godne Top Team. To ciężka walka ze swoim ciałem, silną wolą, psychiką i odciskami. Od jakiegoś czasu szukałam swojej drogi… Crossfit, snowboarding, bieganie, rower, jednak czegoś wciąż mi brakowało. Okazało się, że moje ciało potrzebuje żelaza. 

 

Tak, zakochałam się na zabój w kettlach i zamierzam kontynuować swoją drogę w szkole Strong First. Dziękuję Markowi Wierzbickiemu za to, że dostrzegł we mnie potencjał. Za wiarę i motywację, gdy miałam ochotę powiedzieć dość. Dziękuję za szalone pomysły, ale również za głos rozsądku. Marku, bez Ciebie by się nie udało! Dziękuję Emilowi Stanisławskiemu za korekty, smarowanie gwintów i ostatnie szlify. Dziękuję moim kettlowym siostrom za wspólne treningi, zbijane piątki i motywacyjne kopniaki. Jestem dumna, że mogę być częścią elitarnej grupy jaką jest Top Team i członkiem rodziny Strong First.

Z powrotem

Emil Stanisławski ***

Kiedy kilka lat temu pierwszy raz zobaczyłem wymagania do Top Team, a zwłaszcza SSST, byłem przekonany, że to zadanie wyłącznie dla profesjonalistów, zawodowych sportowców, którzy od małego dźwigają ciężary. Nie zaliczałem się do tej kategorii. Trenowałem capoeire i ćwiczyłem na drążku, praktycznie nie zajmowałem się podnoszeniem ciężarów. 200 snatchy 24 kg odważnikiem było poza moją wyobraźnią. Byłem wtedy zbyt słaby aby poprawnie wykonać swing jednorącz z tym ciężarem. Im dłużej jednak ćwiczyłem, tym więcej rzeczy, które wcześniej wydawały się niewykonalne okazywały się jedynie kwestią czasu. Wymagały praktyki i cierpliwości. Snatch był od samego początku moim ulubionym ćwiczeniem. Pierwsze, spontaniczne podejście pod SSST zakończyłem na 175 powtórzeniach. Zabrakło siły, wytrzymałości i czasu. Ponad rok później postanowiłem wrócić do SSST i przygotować się do niego pilnując wcześniej opracowanego planu treningowego. W efekcie pod koniec grudnia udało mi się przebić 200 pow. Zero odcisków, zero kontuzji, szybka regeneracja. Wszystko znowu okazało się kwestią praktyki.
Top Team to też dobry moment aby pozdrowić i podziękować wszystkim moim podopiecznym, z którymi mam okazję trenować w @Akademii Kettlebells Warszawa. Wszystkie Wasze mniejsze i większe sukcesy były zawsze niesamowitym źródłem motywacji. Nigdzie nie nauczyłem się o kettlach tak dużo jak na treningach, które miałem okazję dla Was prowadzić. Robimy wspólnie dobrą robotę! Dzięki!

Z powrotem

Ula Gronowska *****

Ula Gronowska

 

Kim jestem?

Jestem osobą aktywną. Uprawiałam różne dyscypliny sportu amatorsko, bo ruch i aktywność fizyczna zawsze były dla mnie „ważnym punktem programu”! Jestem uparta i konsekwentna w dążeniu do wyznaczonego celu, co akurat w sporcie ma swoje plusy.

Co robię?

Na co dzień pracuję w gastronomii, czyli „wiecznie na nogach”! Nie wierzyłam, że trening siłowy będzie ratunkiem dla całego mojego układu ruchu! A jednak.

Dlaczego Kettle?

Bo od pierwszego treningu, w styczniu 2016, poczułam różnicę! Odważniki kulowe dają siłę, wytrzymałość i świetną stabilizację całego ciała, a przy dobrze ułożonym planie treningowym progres jest naprawdę szybki!

Dlaczego Top Team?

A czemu nie? Co prawda, kiedy pierwszy raz spojrzałam na wymagania, wydawały mi się po prostu kosmiczne i nieosiągalne dla normalnego człowieka! Potem przyszły przygotowania i okazało się, że 1/3 masy ciała to nie jest tak strasznie dużo. Litry potu, mnóstwo wysiłku, samodyscypliny i nerwów, ale jakoś poszło!

Na koniec: OGROMNE DZIĘKI dla Emila, który doskonale wie jak mobilizować i jak modyfikować trening, żeby – mimo trudności – osiągnąć cel! Życzę każdemu tak wszechstronnego, cierpliwego i ambitnego trenera!

Dziękuję wszystkim z Akademii Kettlebells Warszawa za masę wsparcia, pięknych słów i kciuki, które trzymaliście do białości! Jesteście fantastyczni na sali i poza nią.

Z powrotem

Natalia Puciłowska ****

Natalia Puciłowska

Sport to moje życie i moja największa miłość. Zaczęłam jako pięciolatka i od tamtej pory spróbowałam już chyba wszystkiego - od gimnastyki artystycznej i akrobatyki sportowej przez szkołę baletową i musical Metro w teatrze Buffo. 
Podczas studiów trenowałam intensywnie aerobik sportowy gdzie zdobyłam Akademickie Mistrzostwo Polski. To był czas kiedy myślałam, że jestem w życiowej formie i to już koniec moich sukcesów sportowych.

Na co dzień jestem instruktorką fitnessu i trenerką personalną oraz prowadzę własną firmę dietetyczną Ciało i Zdrowo
Praca to moja pasja i misja. Taki ze mnie trener i dietetyk z misją zbawiania świata. 
Skąd w tym wszystkim wzięły się kettle? Jak widać jestem maniakiem sportowym. Wciąż szukam nowych wyzwań i to właśnie kettle wciągnęły mnie na dobre. A wszystko zawdzięczam Ula Koss, która przyprowadziła mnie na pierwszy trening do Emil Stanisławski,najlepszemu i najbardziej pomocnemu trenerowi na świecie, i całej Akademia Kettlebells Warszawa, gdzie panuje najlepsza atmosfera i gdzie spotkałam wspaniałych ludzi. 

Trenować zaczęłam rok temu i miała być to przelotna przygoda z kolejną dyscypliną sportu. Tak samo jak to było z crossfitem czy tajskim boksem. Jednak wpadłam po uszy, dzielnie walczyłam z odciskami i krwią na rękach 😉 i dotarłam do wymarzonego Top Teamu. 
Wspaniale się poczułam kiedy znowu zrozumiałam, że sukcesy sportowe są jeszcze w zasięgu mojej ręki, a moja forma sportowa wciąż się rozwija i jestem w stanie jeszcze dużo osiągnąć. 
Trening z kettlami wzbogaca mnie także jako trenera. Wiele się nauczyłam i te wiedzę wykorzystuję na co dzień w swojej pracy zawodowej.
Przygoda z kettlami to także mój początek z dietą wegańską. Top team został zdobyty na roślinach i jestem z tego dumna.

Z powrotem

Kontakt

Sale Akademii znajdują się w samym centrum Warszawy, około 50m od stacji metra Ratusz Arsenał, w budynku Instytutu Tele- i Radiotechnicznego, przy ul. Długiej 44/50. Sala 106 dla treningów Kung Fu i Sanda, a sala 107 dla treningów Kettlebells.

Na treningi proszę przynieść strój na zmianę (koszulka, dres, itp.), wodę do picia, klapki do przemieszczania się po sali (na macie chodzimy wyłącznie boso!), ręcznik i żel pod prysznic (jest możliwość skorzystania z prysznica po treningu).

akademia@tygrysizuraw.pl

786 976 030

Ul. Długa 44/50, 00-241 Warszawa
Budynek Instytutu Tele- i Radiotechnicznego, I piętro
, lok. 106 i 107